sobota, 30 października 2010

Podsumowanie wyników

Październik do łatwych miesiąców na giełdzie nie należał, rynki straciły parę, a inwestorzy z większym dystansem podchodzili do ryzykownych papierów. Parę razy już zaznaczałem, że zaczyna się moment ubierania inwestorów indywidualnych w ryzyko, a profesjonaliści zmieniają swoje dotychczasowe pozycje na rynku. O tych sprawach napiszę później, jakie jest moje view i postaram się podeprzeć słowa dowodami.
Teraz parę słów o portfelu. Zakończył się kolejny miesiąc inwestycji i muszę przyznać, że cel jaki sobie postawiłem, udaje się krok po kroku osiągać. Celem jak już wspominałem jest "to be consistent winner", czyli pomnażać wartość portfela niezależną od siebie serią tradów które przynoszą zysk. Tnij straty, Zbieraj jak najwięcej zysków no i oczywiście zarządzaj ryzykiem. Z tego ostatniego nie do końca jestem zadowolony, czego brakuje w zajmowaniu pozycji to chyba zmora większości traderów - timing. Często przez małą pomyłkę lub też specyfikę rynku nie obchodzi się bez wystawienia portfolio na większe niż założone ryzyko.
Jeśli chodzi o wyniki to są one przedstawione ogólnie w kolumnie po prawej stronie. Zagłębiając się w szczegóły portfel może się pochwalić:
wartością netto: 36,964.97 PLN,
tygodniową stopą zwrotu na poziomie: 10,2%, a więc cel tygodniowy osiągnięty,
zyskiem miesięcznym: 13.1%, tu też nie mam zastrzeżeń,
ryzykiem na poziomie: 22% całości kapitału.
Główne instrumenty używane w transakcjach to:
Kontrakty S&P500 E-mini; kontrakty CFD głównych par walutowych: EURUSD, USDJPY, EURCHF, AUDUSD; kontrakty terminowe WIG20 i ostatnio dodałem kontrakty futures na ropę Brent Oil, jak i złoto.
Graficzna prezentacja udziału poszczególnych instrumentów w transakcjach:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz