wtorek, 27 sierpnia 2013

Are we going to bounce?

Kilka znaków na niebie i ziemi, w szczególności na wykresie wskazuje, że tak. Przynajmniej w mojej ocenie. Osiągneliśmy ciekawy poziom 1630 na SPX, VIX również odbił od swoich mega minimów - to może być potencjał. Sprawa Syrii, zbliżające się kolejne posiedzenie Fedu będzie odgrywała rolę zapalnika. W mojej ocenie bardzo ryzykowne jest obstawiać teraz odbicie do 1650-60, ale może być w tym ukryty spory potencjał, szczególnie, że przez wakacje działo się niewiele. No cóż, tak jak wspomniałem wcześniej, nie będę shortował rynku. Przeczekałem lekką burzę i wsiadam spokojnie do pociągu z futures long 1629.5 na e-mini Sep do wygaśnięcia, zabezpieczenie to stelaż (long straddle spread) na VIX ze strikiem 16,81. Stratą w tym przypadku będzie premia za wystawienie i kupno opcji, a zysk zainkasujemy gdy cena będzie zmieniać się od ceny strike w góręlub dół. EDIT---------31/08/2013---------- Dorzucam jeszcze jeden obrazek. Zaznaczyłem potencjalnie formowany dołek. Niebieska linia czyli locals są wyprzedani, Commercial hedgers są juz na longach, zielona krecha to papers - oni dają płynność, jednak rzadko ruszają rynkiem na dużych kontraktach S&P500 zwanych SPOOS. Sygnałem potwierdzającym ruch w górę, będzie większe zaangazowaniemałej spekulacji (locals). Ryzyko jest takie, że kolejny raport spłynie w następny piątek przed 22:00, a dane zbierane są we wtorek. Warto obserwować wtorkową sesję i obroty. Jeśli rynek dalej będzie silnie wyprzedawany to plan może nie wyjść. Ważne są również MOC - czyli market on the close oraz sprawy około rynkowe. Czy ktoś wierzy, że konflikt syryjski to game changer? Coś mi się nie chce wierzyć i właśnie ktoś robi niezłą promocję na akcjach dla tych co opuszczają tonący okręt obligacji. Hossa na bondach się skończyła i nie mam co do tego złudzeń. Jedną z zasad, którą będę miał w przyszłym tygodniu na uwadze to Turn around Tuesday, do dzieła!

3 komentarze:

  1. Dlaczego na emini zwiększyły się krótkie a na Sp długie? Podr.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze warto poczekać, ponieważ zysk może być większy..

    OdpowiedzUsuń
  3. To zależy której grupie zwiększyły lub zmniejszyły się krótkie lub długie. Trzeba pamiętać, że to jest wskaźnik opóźniony pokazujący pewne tendencje. poczekajmy do piątku:)

    OdpowiedzUsuń