wtorek, 29 listopada 2011

Short the rips, buy the dips

Rynek jest szybki, rynek jest zmienny, najtrudniejszą kwestią jest w konsolidacjach wyznaczenie jej ram. Wcześniej to zostało zrobione (mowa tu o konsoli z sierpnia/września/paźdzernika). Przyszedł listopad - miało być wybicie, a tu znowu zmyłka, niezły psikus. Rynek myli tropy i czysto książkowe okazje stają się walką z własną psychiką, czy wchodzić w trade, jeśli tak to jak bardzo i jak długo trzymać i kiedy dokładać a kiedy ucinać stratę. Nie będę się wymądrzał, ponieważ na rachunku przemieliłem mnóstwo transakcji (broker się ucieszy) a zysk tylko symboliczny. Ze strategi swingowej przerzuciłem się na typowy skalping i bardzo szybkie zarządzanie, efekty są lepsze, ale nadal mam chrapkę na jakiś większy ruch. O ile EUR/SUD popadł w marazm i przy większym zaangażowaniu zmyłki wykańczają moje pozycje o tyle rynek akcyjny - indeksy lepiej dają zarobić przy mojej strategii. Zmieniłem delikatnie pogląd na rynek i strategia na najbliższy czas to coś w tym stylu:

W krótkim terminie konsolidacja w okolicach 1200 +/- 8 pkt. i prawdopodobne wybicie w górę, moim zdaniem.

5 komentarzy:

  1. Yo Man M.
    I słowo stało się ciałem interwencja na początku grudnia miała być..../pozdro. G.C.

    OdpowiedzUsuń
  2. idelane zgranie w czasie i nikt mi nie powie, że technicznie rynek czegoś właśnie takiego nie oczekiwał... właśnie po to było takie dołowanie w zesżłym tygodniu, maszyny trejdujące nie lubią pustki a trejderzy nie lubią konsolidacji... było ostre czesanie longów to teraz przyszło ostre czesanie shortów a muzyka dalej gra

    OdpowiedzUsuń
  3. Też sądzę że teraz można zagrać na akcjach. CHF zamrożony, BOJ interweniuje na JPY, na USD też interwencje, wygląda to tak jak ustawianie cen akcji na bardzo mało płynnych spółkach (Zdzisiu na groszowych zagrał tysiącem i podbiło 20%) tylko na walutach dzieje się to na większą skalę.

    OdpowiedzUsuń
  4. zastanawia mnie teraz jedno, czy rynek pokaze pazur i bez ogrodek dalej skoczy na polnoc, czy skonsoliduje zyski i zrobi korekte do wsparcia na 1220. Inna opcja to kolejna paniczna zwalka na minima z sierpnia, ale ten scenariusz jest najmniej prawdopodobny

    OdpowiedzUsuń
  5. i znowu konsola, wyglada jak teraz albo nigdy, rynek się konsoliduje pewnie dla tego ze niedzwiedzi i bykow jest 50/50, akcje delikatnie bardziej bycze, a waluty zamarły...

    OdpowiedzUsuń