czwartek, 4 sierpnia 2011

Czy jest już tanio?

Dzisiaj jedno pytanie chodziło mi po głowie, "Kiedy Inwestorzy stwierdzą, że jest tanio". Od 15:30 do 17:30 było bardzo drogo na indeksach amerykańskich, niemieckim, polskim..., to kiedy kupić? A może pytanie jest postawione źle? Może przyłączyć się do spadków i zarabiać razem z nimi? na pewno nie przy takim mocnym spadkowym sentymencie. Pierwszą zasadą jest nie walcz z trendem. Ale o wiele cenniejszą radą jest graj pod to co widzisz, a nie to co myslisz. Chciałem wstawic wykres futures na Wig 20, trochę skomentować, ale chyba każdy swoje wnioski umie wyciągnąć, a dzisiaj na rynku to co było widać, to panika w naczystszej postaci, cena posypała się naruszając kolejne poziomy. LOP spadał razem z ceną, więc sugeruje to wyhamowanie nowych pozycji na sprzedaż. Dzisiejsza sesja w USA wbrew ogólnej opinii jest mało istotna, chociaż istotne jest zamknięcie notowań. Ważniejsze nadejdzie jutro wraz z danym z amerykańskiego rynku pracy, stestuje rynek kilkoma długimi, zoabczymy jak się rozwinie akcja.

2 komentarze:

  1. Ja już mam u siebie znamiona paniki, bo zaczynam kombinować: A może nie czekać na stop, sprzedać zanim dojdzie do niego. Ech takie sesje trzeba przeżyć by się nauczyć panować nad emocjami. Ja właśnie się uczę, albo wkrótce będę się uczył na błędach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie forex jest bardzo dobrym kursem przyśpieszonym inwestycji na akcjach. Na akcjach aby przeżyć hossy i bessy zwałki i inne trzeba by było parę dobrych lat inwestować, a na forex "materiał hoss, bess, zwałek itp można przerobić" w ciągu paru miesięcy ;)

    OdpowiedzUsuń