wtorek, 1 lutego 2011

Sentyment na eurodolarze

Wskaźnik pozycjonowania dużych graczy na eurowalucie wskazuje, że od zeszłego tygodnia hedge funds kupują euro, sprzedają dolary i ogólnie w cenie jest ryzyko na rynku. Widać to po wykresach gdzie eurusd pnie się dalej po średnich ruchomych. Dzisiaj mieliśmy chwilę zawahania, ale po danych z amerykańskiego przemysłu trendowi nic nie zagroziło. Dane o zaangażowaniu inwestorów mierzone są właśnie we wtorki a podawane w piątki (przeważnie). W piątek dopiero okaże się kto dziś ciągnął i z jakim wolumenem EURUSD za uszy przy dziennej zmianie prawie 100 pipsów. Jestem ciekaw czy duzi gracze zrealizowali zysk, a może grają teraz pod umocnienie euro docelowo na 1.4, a może i dalej. Plotki na rynku głoszą stawianie barier opcyjnych powyżej 1.38, teraz istotne jest który z graczy ile przygotował gotówki na ewentualną obronę swojej strategii. Luty może być ciekawym preludium do gry pod wiosenny sentyment.
Pytanie 2:
Czy S&P 500 przebije trwale 1300 pkt co może oznaczać kolejne szczyty, a może dzisiejszy ruch jest szybkim zastawieniem pułapki na rozochocone byki? Trzeba mieć na uwadze, że rynek w pewien dyskontuje piątkowy odczyt payrolls - liczbę miejsc pracy w gałęziach pozarolniczych. Dziś zaryzykowałem większym kapitałem niż pozwala na to strategia i opłaciło się, muszę przyznać, że ruch na EURUSD był dość imponujący. Swierdziłem, że nie ma sensu publikować statystyk portfela, bo i na co to komu;)

2 komentarze:

  1. Grasz na rachunku realnym na forex?

    OdpowiedzUsuń
  2. tak realny, ostatnio zmieniłem brokera i powiem, ze jestem zadowolony

    OdpowiedzUsuń