wtorek, 28 grudnia 2010

Odliczanie

Niektórzy odliczają już czas do końca roku 2010, robiąc porządki, zestawienia, niektórzy nawet się nudzą. Ciekawym zjawiskiem jest okres świąteczny na giełdzie bynajmniej nie z powodu płynności lecz jej braku, a co za tym idzie dość mocnych wahań kursów instrumentów finansowych. Jako, że rodzaj zaangażowania mojego portfela uległ zmianie, wydaje mi się, że będę musiał zrewidować także oczekiwaną stopę zwrotu, jednak dokonam tego po rozliczeniu bierzących pozycji i zbilansowaniu nowego rachunku inwestycyjnego.
Jakoś nie przeszkadza w moich inwestycjach mniejsza płynność na instrumentach, jakby rynek staje się mniej efektywny co przechyla szalę na korzyść mojej strategii czytania rynku (przynajmniej mam takie wrażenie)
Inną ciekawą sprawą na moim nowym rachunku jest to, że transakcje na danym rynku są przeprowadzane w jego walucie bazowej, np. akcje amerykańskie lub EURUSD są rozliczane w dolarach, wig20 w pln. Daje to niezłe możliwości zarządzania ryzykiem walutowym z czego jestem zadowolony.
Podając podsumowanie portfela będę starał się obliczać mniej więcej jego wartość w złotówkach podając jednocześnie jego strukturę w innych walutach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz